onsdag 25 mars 2009

Tänder, mat och böcker

Det var som jag misstänkte, tänder på gång. En tand är på väg att spricka igenom och antagligen kommer snart ytterligare tre. Det är nämligen den andra tanden från mitten räknat i överkäken som håller på att titta fram och den ska väl egentligen komma efter de mittersta tänderna. Alltså kan vi nog räkna med några veckor av mindre sömn och mer gnäll. Bebis har i alla fall fått flytta över till vår säng nu när han vaknar en gång i timman. På så vis kan jag amma och sova samtidigt, smidigt värre :).

Har tänkt försöka mig på att laga lite mer mat hemma till bebis. Han blir lite extra kinkig med maten när tänderna ska fram och det känns som om vi slänger mer än han äter, inte så ekonomiskt. Hemlagat blir i alla fall lite billigare. Igår gjorde jag ugnspannkaka med ugnsbakade kaneläpplen till bebis. Äpplena blev riktigt mumsiga och uppskattades men pannkakan var ingen succé. Blev ingen riktigt bra konsistens på den tyvärr. Idag blir det lite pasta med grönsakssås istället. Ska slänga i lite broccoli i såsen och se om det inte gör susen. ALLT med broccoli brukar uppskattas starkt av bebis :)

Nu ska jag nog försöka läsa lite. Har påbörjat Skattsökaren av Le Clezio men har lite svårt att komma vidare i den. Inte för att den inte är bra, för det är den, utan mer för att jag inte har energi nog för nobelpristagare just nu. Fick med mig "Där regnbågen slutar" av Cecelia Ahern från bibblan häromdagen och ska nog ge mig på den istället. Brukar inte vara förtjust i chicklit men hennes "P.S. Jag älskar dig" är en av två böcker ur den genren jag lyckats ta mig igenom. Den andra är "Typ Trettio" av Lisa Jewell. Får se om den här faller mig i smaken...


Bild på pannkakan

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Vad roligt att du tycker om min blogg. Blir lika glad varje gång :)